fredag 9 november 2012

Försvinn jag ska gå där!

Okej, det här kommer låta tråkigt. Men när vi (jag, William och Hanna) var på väg hem. Faktiskt precis utanför Hanna, ser jag att det står en stor älg precis där jag ska gå in för att komma in i min trädgård. Seriöst?! Håll er i skogen, jag ska ju gå där! I alla fall William bodde typ 10 meter där i från så han gick in hos sig, och tyckte väl ungefär. Lycka till! det står en älg där!
Jag slutade titta på älgen och gick snabbt där i från när älgen började gå åt vårt håll, men när jag tittade sen igen var den inte kvar längre. Jag gick långsamt upp mot mig och kollade efter älgen. Jag såg baken på den i trädgården till huset precis bredvid mitt, så jag tänkte att om jag gick tyst och långsamt skulle den inte ens märka att jag var där. Efter en kort stund gick den längre in bakom den stora busken så jag såg den inte längre och sen var den bara borta, men jag tänker inte gå ut mer idag!
Fy, dumma älg! Vad är det för fel på skogen?!