fredag 28 december 2012

Det finns ingen tid!

Jaha, då har mina kompisar dragit igång sina bloggar igen så då får väl jag göra ett försök till. Jag tänker varje morgon att jag ska lägga upp ett inlägg, så har jag i alla fall ett uppe. Men blir det något? Nej, inte en enda gång har jag gjort det! Men seriöst, tiden bara försvinner! Man vaknar, man gå och lägger sig igen. Och man bara hunnit med hälften av det man skulle göra, inte ens det en tredje del eller en fjärde del av det man skulle göra blir faktiskt gjort. 
Det finns ingen tid!
Inte till något. Julen är över och på måndag är det nyårsafton. Det är ett nytt år! Vart tog det detta året vägen. Vi måste missat minst 11 månader! Jag går i nian, höst terminen är redan slut och om en månad ska jag ha valt gymnasier och linjer. För att redan om ett halvår vara på sista skolavslutning någonsin på kapareskolan. Det finns ingen tid. Man hinner inte med något just nu!
En av mina favorit bloggar har lagt ner för att hon inte hade tid att uppdatera längre. Man har så mycket att göra, men det finns ingen tid. Man hinner inte, inte ens nu. Nu när det är jullov hinner man med allt man ska göra. Dagen försvinner och solen går ner, för att natten ska rulla över oss och vi ska gå och lägga oss. Det hjälper inte ens att vi är uppe halva nätterna. 
Det finns ingen tid!