tisdag 16 april 2013

Bussar asså....

Nationellt prov idag, vi har fått samhälle. Det blir nog ändå ganska bra, jag kan det mesta och det jag inte kan kom inte på provet idag. Kanske att det kommer imorgon, så jag får i alla fall läsa sammanfattningen en gång till. 
Okej, det var egentligen inte det jag tänkte skriva om. I alla fall, vi skulle börja provet tio över åtta. Men det blev lite försenat då skolbuss 13 körde i diket, fråga mig inte hur eller varför men det gjorde den. Så de som åkte den bussen kom sent så klart, vilket gjorde att provet var 20 minuter sent. Hur kan bussen köra i diket? Det var i och för sig dimmigt i morse, men ändå! Jaja, det är inte bussarnas dag idag. Inte min heller för det! Efter att vi har slutat har jag ungefär 7 minuter på mig att samla ihop alla mina grejer och springa upp till busshållplatsen (det är inte så långt, men tillräckligt för att vara tvungen att små springa upp). I alla fall, bussen ska komma 33, tre minuter över halv, men det gör det aldrig utan de kör efter sin egna lilla tid och kommer istället 36, sex minuter över halv. Gjorde den det idag?`Nej, självklart inte. Idag kände den för att komma för tidigt, den kom 31(en minut över halv). Vilket gjorde att jag missade den, så jag fick gå ner till skolan igen och vänta på skolbussen. Förresten, när jag gick på den så var jag helt ensam. Ingen annan från skolan åkte idag... Som tur var kom det lite fler när vi åkte ner till lågstadiet. 
Det var väl ungefär vad som hänt idag, hoppas ni har haft en bra dag! Och om ni gjort det nationella provet, hoppas det gick bra!
Tumblr_mi2fydyxmu1r81u68o1_500_large