måndag 22 april 2013

Crazy things

I morse när jag och Rasmus gick ner till bussen stod det en jätte stor lastbil och blockera hela vägen! Så vi fick gå genom skogen en bit för att överhuvudtaget komma förbi! Och gissa vad?! Sen börja det regna. Det vet jag inte varför jag berätta men det var ett extremt irriterande just då. 
Sen när vi kom till skolan har vi en lite rörig lärare/mentor, hon har liksom inte koll på vad som händer. Så när vi kom till mentorstiden/informationstiden skulle vi egentligen vara i aulan för att lyssna på någon som pratade om gymnasier, omval och sånt. Tillslut kom i alla fall en annan lärare och sa att det vänta på oss, så vi fick gå in ungefär femton minuter sent vilket betyder att alla de andra klasserna redan satt där... Det var något mer hon sa som blev konstigt men det kommer jag inte ihåg.
Juste, på matten kom vår lärare på att Justin Biebers insignaler är J.B och vi har en kille i klassen som också har de insignalerna. Han menade att nästan alla artister har en dubbelgångare och påstod att det kanske var vår Johan som var det, men då tyckte en annan kille i klassen att det var Justin som var Johans  dubbelgångare och inte tvärtom. Och nej jag har ingen aning varför de började prata om det, men vår matte lärare är sån. Han kommer på helt knäppa saker, vi leta även reda på att Ted Gärdestad tog självmord när han var 41 samma år som jag föddes. Hm, ja det blir inte roligare på matte lektionerna....