onsdag 17 april 2013

Totalt Kaos!

För att komma in på samma ämne som jag var inne på igår. Bussar... Ibland undrar man vad de håller på med. Och om det egentligen kan köra bussen? Eller om de vet vad en klocka är?
I alla fall, jag skulle ta skolbussen hem idag igen. Min buss brukar vara bland de sista som kommer, men inte idag. Idag kände den för att komma tidigt. Faktisk komma som andra buss. Det är som en rondell där bussarna kör in på vår skola, så den första bussen som kommer måste alltså också lämna först. Vi hade en annan buss framför oss skolbuss 15, jag åker 11. Busschauffören i buss 15 skulle gå på toa eller något, så vi fick stå där i sju minuter innan han var tillbaka och då hade de andra bussarna också kommit så det var totalt fullt på parkeringen. 
När vi skulle åka där ifrån kom vi inte ut för att skolbuss 13 stod i vägen eftersom det var så fullt på parkeringen hade den inte kommit in ordentligt. Då tröttnade vår chaufför och tänkte köra om vilket gjorde det ännu jobbigare för 15 att kommit ut eftersom vi bara blockerade mera. Tillslut i alla fall kom vi där ifrån. Totalt kaos!
Men gick det bra sen då? Självklart inte. Det är bussar vi snackar om! Vi hann bara upp till rondellen vi kyrkan innan våran buss fick kärringstopp
Jag undrar hur de gör egentligen. Det är ju faktiskt ganska skickligt att ställa till med så mycket problem på bara några minuter! Ibland förstår jag bara inte. 
Suck!