tisdag 28 maj 2013

Men korv på er då!

Jag går ut ur skolbyggnaden efter en lång och tråkig temadag, solen skiner och det är varmt. Hur skönt som helst, när jag kommer hem kan jag ju lägga mig på altanen och göra den extremt tråkiga syslöjds uppgiften jag har. Haha, trodde jag ja! Men om jag vrider huvudet ett halvt varv ser jag de stora feta åskmolnen komma allt närmare. Kanske om jag har tur hinner jag i alla fall innan det börjar regna. Haha, trodde jag ja! Inte en chans!Jag har precis klivit på bussen och det börjar regna. Ju närmare hem jag kommer ju mer regnar det. 
Det regnar som allra mest precis när jag går av bussen, sen regnar det lite i perioder hela vägen hem. Men strax efter att jag satt mig och börjat äta mellanmål, inomhus, ser jag hur allt blir ljusare och solen kommer fram bakom molnen. 
Bara för att jag inte gillar att mitt hår lockar sig, som det gör när det blir fuktigt, tycker molnen att det är sjukt kul att regna på mig hela tiden! Inte nog med det, det åskar ju också! Dumma väder!
 Me-and-the-secret-of-rain-wallpaper-for-1440x900-widescreen-1656-8_large
Large
O ja, det gör jag. När jag är inomhus, torr och varm.