tisdag 9 juli 2013

Mums mums

Bättre sent än aldrig. Jag gillar den meningen, använder det ofta. Antagligen lite för ofta för att vara hälsosamt. Men ja, idag har jag i alla fall varit på Handledarkurs. I TRE OCH EN HALV TIMME, värsta skollektionen! Men nu är det gjort i alla fall, så snart blir det att börja övningsköra!
Det började halv fem och tre skulle mamma och pappa vara på banken så emellan där gick vi och fika. Eller egentligen inte fika, mer typ lunch. I alla fall så åt jag en räkmacka och eftersom Rasmus har tjatat om att han vill ha en så länge. Tyckte mamma att vi skulle köpa en till honom och ta med hem som han kunde äta till middag. Middagen idag skulle egentligen vara klämmackor, vilket är min absoluta favorit mat. Eller inte...! Så vi köpte tre stycken istället (till Rasmus, mig och pappa) och mamma fick makrill och potatissallad. 
Det är bra, nu vet ni vad jag åt till middag. Men jag tycker väldigt mycket om räkmackor, i alla fall räkor! Och jag fick TVÅ räkmackor på EN dag!