onsdag 30 juli 2014

Tältsemester del 2

Söndag, 20 Juli
Idag har vi vandrat omkring i staden, mest för att kolla hur det ser ut i Hjo. det kändes som vi gick i evigheter!!
Vid poolen köpte vi varsin glass, jag köpte en yoghurt överdragen glass med smak av apelsin och passionsfrukt.

När vi gick i staden passerade vi en loppis och vi köpte faktiskt en grej. En liten kaffekopp så att när vi gör pannacotta hemma har vi fina koppar att servera i.
På väg tillbaka mot tältet köpte vi en glass till och den här gången blev det en Magnum Créme Brulée.
Efter lunch så gick några av oss bort till poolen, och den här gången köpte vi inte bara glass utan vid badade faktiskt också. Det var 24 grader i pollen och bara 16 grader i Vättern så vi bestämde oss för att bada i poolen.
På kvällen efter middagen så ville en kompis gå ner till sjön för att ta ett kvällsdopp. Först verkade det alldeles för kallt men Rasmus gick ut på bryggan för att kolla vatten temperaturen och termometern visade 19 grader så vi hoppade i. Visst, det kunde ha varit varme, men det var definitivt inte kallt. Bara riktigt skönt faktiskt! Jag orkde inte doppa håret när vi badade för att det skulle innebära att skulle bli tvungen att gå och lägga mig med blött hår så jag lät bli. Istället luktade mitt hår klor från att vi hade badat i poolen, så jag vet inte vad som var bäst egentligen. Blött hår eller hår som luktade klor?