tisdag 11 november 2014

Tillbaka till dansen

Jag tror helt seriöst att det var fyra veckor sedan jag senast var på dansen! Det har gått så fort! Två gånger har i och för sig varit lediga för att det var lov och sen en brytvecka (inga vanliga lektionen i alla fall) sen var jag lite halv dålig och väldigt trött en tisdag under praktiken. Vad gjorde jag förra tisdagen? Jo just det ja! Mamma fyllde år så vi var och åt på Harry's!
Jag hade missat en del kan man säga! Jag kom inte ihåg uppvärmnings danserna, det löste sig. Jag kom ihåg en del steg när jag hörde musiken. Däremot hade de börjat på en av danserna till föreställningen i Juni. Den var svårare att hänga med på! Det svåraste steget var faktiskt inte ett av de gamla utan ett av de som hon la på idag. Jag ska upp på ett rakt högerben och snurra ett och ett halvt varv för att sätta ner vänster foten på rätt ställe så att jag kan fortsätta. Jag kom runt ett varv, sen var jag tvungen att sätta ner foten för att jag höll på att trilla! Förhoppningsvis så fixar jag snurren innan juni!