fredag 9 januari 2015

Jullovet del 1

Jag antar att det finns ganska mycket att skriva om för mig just nu med tanke på hur lite jag faktiskt har skrivit den senaste månaden måste jag nog säga. 
Självklart har julen både varit och tagit slut. Jag firade jul hemma tillsammans med min familj och mormor. Jag fick en hel del smycken, en klänning som jag hade på mig på julafton, några tomtar med mera.
Jag har även firat jul med farmor men det var långt senare eftersom hon var uppe hos en av mina kusiner över jul. Av henne fick jag en bok som heter outtalat. Jag har aldrig hört talas om den och inte heller författaren.
Vad har mer hänt under mitt jullov? 
Nyår! Jag firande även nyår hemma med ett gäng människor som vi brukar åka och tälta med på somrarna. Alltså de vanliga kan man säga. Rasmus sköt väl av några smällare men annars gick vi ut och kollade på alla andra som sköt raketer. Det var faktiskt väldigt många som sköt raketer i vårt område, mer än jag hade trott.
I tisdags var vi hos mormor och åt kalkon med min ena morbror och en av hans döttrar, vilket vi gör varje år.
Ja som ni märker är det väldigt mycket och jag tänker att jag lägger upp mera sen.