tisdag 21 juli 2015

Skillnad

Jag måste bara inflika kort att en stor skillnad mellan att vara hemma i Göteborgsområdet och här nere i Skåne är Tempot! Hemma när man ställer sig för att gå över ett övergångsställe får man helt enkelt vänta tills att det antingen inte längre kommer några bilar eller att en snäll bil gör en hastig inbromsning strax innan övergångsstället och snabbt börjar köra igen innan du ens hunnit över vägen. Här; står man och tittar åt ett helt annat håll och alla bilarna från alla håll stannar in tre mil innan övergångsstället för att släppa över dig.
En moped stannade in framför oss för att låta oss passera och där fanns det inte ens ett övergångsställe i närheten! Sånt skulle aldrig hända hemma! Där går man och hoppas innerligt på att bilarna har tid att stanna i sin brådska att ta sig någonstans eller ingenstans överhuvudtaget.

Måste även tillägga att jag inte har någon surf kvar till mobilen så jag måste ta mig till duscharna och toaletterna för att kunna lägga upp mina inlägg. Campingen har wi-fi, men eftersom det är så dåligt vid tälten får vi helt enkelt ta oss till servicehuset där jag för övrigt även laddar min mobil när jag inser att min mobil är på väg att dö.