torsdag 5 november 2015

Ullared idag!

Eftersom det var en så kallad utvecklingssamtalsdag idag var jag ledig i princip hela dagen. Jag skulle vara på skolan 13:00 men jag var snabbt ute igen. Rasmus hade också ledigt eftersom de på hans skola skulle ha öppet hus och tvåor och treor skulle städa blev ettorna lediga. Därför blev det väldigt smidigt att åka till Ullared just idag med tanke på att även mamma var ledig. Bara stackars pappa som inte varit ledig idag! Vi fick med oss mormor också på vår lilla Ullareds resa.
 Jag som i flera år letat efter en snygg kofta eller tjocktröja hittade idag både en snygg kofta och en tjocktröja. Koftan är längre och går mig till knäna ungefär, och först såg jag att det bara fanns kvar stora storlekar men det var faktiskt bra för den blev väldigt mysig när den var så stor. Tjocktröjan var jag i desperat behov av! Jag har egentligen bara en innan eftersom den andra är trasig och skulle må bra av att inte längre användas. Jag hittade även ett träningslinne och en sport bh. Jag verkar äntligen ha hittat en sport bh som passar! Jag har två bra sport bh:ar som jag köpt tidigare på Ullared, men efter att de slutade sälja dom har jag inte kunnat hitta någon mer. Det är inte exakt samma men den är liknande i designen. 
Jag velade mycket om sims-spelet. Jag kunde inte riktigt bestämma mig om jag skulle köpa det eller inte, men nu har jag i alla fall gjort det. Jag letar efter snygga hårsmycken eftersom jag börjat tycka att det är lite tråkigt att bara låta håret hänga varje dag. Om ni minns det så köpte jag en svart rosett att ha i håret så jag försöker fylla på det lagret lite.
Eyeliner pennan köpte jag egentligen bara för att det är bra att ha. Jag använder eyeliner i princip varje dag så jag kan nästan inte ha för mycket av det. Köpte även en lite, kan inte komma på något bra ord för det på svenska, men en make-up organizer. Väldigt bra att ha med tanke på att allt mitt smink bara ligger ner och trillar ut vid jämna mellanrum. Jag har det på ett hyllplan inne i garderoben eftersom det är nära till spegel, men annars är det inte särskilt praktiskt. Nu kanske det bli enklare.
Självklart var jag tvungen att köpa de söta snögloberna! Jag skulle först bara köpa en men kunde inte bestämma vilken så det fick bli båda två! Ytterligare två till min fina samling.