tisdag 26 januari 2016

Praktik

Jag är inne på min andra vecka med praktik, vet inte varför jag inte skrivit om det tidigare? Jag är på en syskonavdelning och de yngsta barnet har precis fyllt två år och det äldsta har/ska fylla 6 år i år. Alla barnen på avdelningen är hur gulliga som helst och jag trivs jättebra där!
Veckan innan jag skulle ut på praktik så insåg jag att det uppstått ett misstag så att jag inte längre hade någon praktikplats. Hon som var ansvarig för praktikplatserna fick leta upp en ny plats och den fick jag så sent som fredagen innan jag skulle ut. Jag blev glad när jag fick reda på att jag hamnat på just en syskonavdelning. Jag har varit med som yngst treåringar och det är kul att få vara runt omkring ännu yngre barn. Dessutom hade jag planerat mitt gymnasiearbete utifrån min gamla praktikplats vilket var 3-6 år och hade jag hamnat på en småbarnsavdelning hade jag varit tvungen att göra om hela den uppgiften vilket inte alls var lockande. Som sagt så hade jag tur och fick både små och stora barn.