fredag 18 mars 2016

Parafras

Första lektionen varje måndag och fredag har jag en kurs så kallad i-val (inviduellt val) och jag har valt bild och form. Jag har nog skrivit något om teckningsperioden, men jag tror inte det blivit något om form perioden. Tyvärr är jag inte klar med den uppgiften eftersom jag gick ut på praktik, man jag har i alla fall börjat på det nya området färg. I några lektioner nu har jag blandat färg till höger och vänster (allt blev brunt) och nu ska jag börja måla på riktigt! 
Jag ska göra en parafras, det vill säga en omskrivning eller att tolka eget.
Jag hittade en målning av Henry Moore som jag tyckte om och nu ska jag försöka göra någon slags egen tolkning av den här. Ja, ni förstår själva. Flummigt värre, men jag har börjat lite grann och jag tror att det skulle kunna bli bra. Vi får helt enkelt se hur långt jag kommer med den på måndag!