onsdag 20 april 2016

Pysseldags

Nu har jag gått och blivit kreativ igen! När jag var på Ullared/Gekås senast köpte jag en ram med plats för 12 bilder och det är den jag håller på att försöka fylla med lite av varje. Än så länge sitter det två boibiljettter från första och andra delen av Breaking Dawn, ett foto på mig när jag var liten samt två citat. Idag håller jag på med vad som ska bli nästa block med fyra bilder.
Eftersom jag är den Twilight nörd jag är bestämde jag mig för att den här skulle bli Twilight inspirerad.
Jag tog Twilight Oath som jag hittade för ett tag sen och skrev in den i ett word dokument. Jag hittade 7 typsnitt jag gillade och gallrade snart bort några så att Monotype Corsiva, Script MJ Bold och Imprint MT shadow blev kvar. Jag valde tillsist Imprint MT shadow.
För att det inte bara skulle bli tråkigt vitt papper med text på ville jag göra något så att de såg lite slitna ut. Det finns speciella verktyg för att få till det intrycket men någon sådan har inte jag så jag fick bli kreativ och hitta ett alternativ. Eftersom jag ofta köper tidningar får jag massa prova på produkter som jag aldrig använder. Jag har 4 miljoner mascaror och 17 miljoner eyeliner så jag tog en av mina prova på eyeliners. Jag målade på pekfingret för att det inte skulle bli några sträck på pappret.
Jag blev kladdig efter ett tag och till er som får för sig att testa detta eller till mig själv när jag gör det igen. Ha ett papper eller något slags underlägg så att du skyddar ditt skrivbord!
Mitt skrivbord är blankt så det går lätt att tvätta bort men jag kunde ha sluppit det.
För övrigt så tog jag en av bilderna som satt i ramen när jag köpte den och passade den så att visste hur stora mina egna pappersbitar skulle vara.