måndag 23 maj 2016

Studentbal 2016

Bättre sent än aldrig kommer jag nu lägga upp ett inlägg om lördagen den 21 maj, i lördags alltså. I och med att jag snart går ut gymnasiet var det den årliga student balen nu i lördags. Jag hade, självklart, en svart klänning!
Vi möttes, alla treor från både Aranäs och Elof lindälv, i Brunnsparken i Kungsbacka där man gick runt, tog foton och pratade med människor.
Själv balen hölls på Clarion Hotell Post i Göteborg och från Kungsbacka åkte de flesta tåget in. En av mina kompisar hade fixat skjuts in, så jag och tre till åkte till Göteborg i en Cadillac. Fancy.
Det var tre rätter under kvällen. En kräftröra till förrätt, kyckling till varmrätt. Till efterrätt vet jag inte riktigt vad jag fick, men det var gott och i slutändan är det ändå det som räknas.
Efter maten spelades det musik och dansades.