onsdag 26 oktober 2016

Det var inte mycket tid över

Jobb, jobb och jobb... Nej egentligen inte. Jobbade 07:00-15:30, inte så farligt vill säga. Tredje gången på den förskolan nu som för övrigt även är där jag praktiserade senast. Det finns tre nya barn på hela förskolan vilket innebar att det inte var särskilt svårt att lära sig namnen. Det var väldigt många barn som hade börjar skolan från när jag var där men de yngre barnen är kvar. Det var även väldigt roligt att få se att de flesta barnen kom ihåg mig!❤️ De allra yngsta gjorde det självklart inte men de halvstora barnen gjorde❤️
Det har varit en ganska stressig dag, mest på grund av tider att passa. Någonstans i någon slags förvirring hade jag fått en tandläkartid idag. Vilket var väldigt dumt i och med att jag dansar på tisdagar. Det blev vill säga ganska tajt om tid idag. Inte nog med det var det ett längre besök hos tandläkaren idag. Idag var det åter igen dags för det roliga momentet att ta foton på tänderna!😒 Nej, det är verkligen inte roligt. Att gå till tandläkaren, jag kan inte säga att det är kul men det är något som måste göras en gång om året. Jag är glad ny eftersom tandställningar inte är kvar och att jag därför inte behöver gå till tandregleringen i alla fall. Det jag skulle ha sagt var att just när man ska ta foton är det verkligen inte roligt eller ens genomlidligt att gå till tandläkaren. Dessa dumma kameror får de ta och göra något åt tills nästa gång jag sitter där!
Sista men inte minst vill jag även dela med mig kort om dansen innan jag kryper ner under täcket och myser framför ett avsnitt av friends. I och med att Kulturskolan fyller 50 år nu 2016 har det bestämts att det i år ska hållas en jubileumsföreställning istället för julföreställningen. Min grupp har fått två olika koreografier en till en av låtarna i musikalen Hair och den andra beat it, Michael Jackson. Hair koreografin är vi klara med men behöver fortfarande repeteras för att kunna den helt och hållet. Beat it däremot är vi inte klara med och jag vill inte säga att det är en lätt koegrafi att lära sig heller. Det är till och med så att vi har lånat en bit ur dansnumren Jackson gör i musikvideon till beat it. Jag visst det kommer gå jättebra... eller kanske inte. 
 Det värsta med det hela är att föreställningarna äger rum 18 och 19 november. Det vill säga om lite mindre än en månad! Hjälp! Som tur är har vi fått extra träningspass och vi ska träffad redan imorgon kväll för att fortsätta med danserna! Det brukar lösa sig väl på plats men är alltid lika stressigt veckorna innan❤️
Nu ska jag tystna för ikväll, sov sött❤️